رژیم وحشی
رژیم لاغری

سیر تا پیاز رژیم وحشی

رژیم های لاغری به یکی از امور جدا نشدنی از سبک زندگی امروزی تبدیل شده اند. کم تحرکی و پشت میز نشینی از سویی و مصرف غذاهای چرب و پر کالری از سویی دیگر باعث ازدیاد اضافه وزن در بین آحاد جامعه شده اند. رژیم های متعددی ابداع شده اند که مطالعه ی هر یک از آن ها خارج از لطف نیست. اما تا کنونن نام رژیم وحشی را شنیده اید؟ رژیم غذایی وحشی از بسیاری جهات شبیه رژیم غذایی سرخپوشان است از جمله تأکید آن بر منابع غذایی کلی، سنتی مانند گوشت، ماهی و سبزیجات. در این مقاله تا پایان با ما همراه باشید تا با این رژیم اثربخش بیشتر آشنا شوید.

قواعد اساسی رژیم وحشی

رژیم وحشی مانند رژیم غذایی پالئو بر روی تمام مواد غذایی مانند پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات تمرکز می کند.

اصولی که باید در رژیم غذایی وحشی رعایت کنید پیچیدگی خاصی ندارد:

  • از غلات غذاهای فرآوری شده و قندها و شکر اجتناب کنید.
  • اولویت بندی کل غذاها: رژیم غذایی بر انتخاب محصولات ارگانیک و حذف تمام غذاهای فرآوری شده تأکید دارد. 
  • مصرف کربوهیدرات کم و متوسط ​​را حفظ کنید: رژیم وحشی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است. منابع کربوهیدراتی که می توانید بخورید عبارتند از میوه ها، سبزیجات با نشاسته کم.
  • خوردن مقدار زیادی پروتئین و چربی سالم: پروتئین با کیفیت بالا مانند تخم مرغ، گوشت و ماهی و همچنین چربی های سالم مانند روغن زیتون، آجیل ها، دانه ها باید منابع اصلی انرژی شما باشند. رژیم ماهی نیز این روز ها بسیار پرطرفدار است.
  • می توانید یک وعده در هفته را چیت میل داشته باشید: به این معنا که می توانید یک وعده در هفته را به خوردن هر غذایی که میل دلرید اختصاص دهید.این کار باعث می شود از اشتیاق شما برای خوردن غذاهای دیگر کاسته شود و متابولیسم افزایش یابد.
بیشتر بخوانید  جلوگیری از لاغری صورت حین رژیم

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: سیر تا پیاز رژیم بنتینگ


غذاهای مجاز در این رژیم

  • سبزیجات غیر نشاسته ای
  • میوه ها
  • گوشت و غذاهای دریایی
  • چربی های سالم
  • روغن های گیاهی

غذاهای ممنوعه در این رژیم

  • غلات کامل
  • غذاهای فراوری شده
  • قندهای اضافه شده
غذاهای غیر مجاز
  • سبزیجات نشاسته ای
  • محصولات لبنی (بیش از حد)

غذاهای مجاز در رژیم غذایی وحشی بیشتر شامل سبزیجات بدون نشاسته ، به ویژه انواع رنگارنگ (ترجیحاً ارگانیک) است. به مصرف سبزیجات برگ سبز فکر کنید، مانند سبزی خردل ، سبزی چغندر ، اسفناج ، کلم پیچ و هویج غنی از فیبر، رنگ روشن ، کدو تنبل ، جیکاما ، کنگر فرنگی ، فلفل و بادمجان. از مصرف سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و سیب زمینی شیرین معمولاً باید خودداری شود و میوه ها به بیش از دو وعده در روز محدود شوند.


این محتوای مفید را هم دنبال کنید: همه چیز درباره کیست بارتولن


پروتئین و رژیم وحشی

رژیم غذایی وحشی شامل مقادیر زیادی گوشت است: گوشت اهلی مانند گوسفند و گوساله، وحشی از قبیل گوزن ، گاومیش ، گراز، گوشت خوک و گوشت مرغ را در این رژیم خواهید یافت.

رژیم وحشی

همچنین شامل مقدار زیادی از غذاهای دریایی مانند میگو ، ماهی ، باس دریایی ، صدف ، خرچنگ یا ماهی تن است. مصرف انواع تخم مرغ مجاز است اما باید از پرندگان پرورش یافته در یک محیط انسانی باشد.


درباره ی رژیم یویو و عوارض آن چه می دانید؟


چربی های سالم و رژیم وحشی

این چربی ها باید از منابعی از جمله آجیل و دانه ها تهیه شوند. روغنهای بکر ، فشرده و سرد ، گیاهی مانند روغن آووکادو ، روغن نارگیل ، روغن زیتون یا روغن گردو و چربی های حیوانی ارگانیک.

بیشتر بخوانید  از رژیم یویو و عوارض آن چه می دانید؟

کربوهیدرات ها و رژیم وحشی

در رژیم غذایی وحشی ، کربوهیدرات شما از میوه ها و سبزیجات تأمین می شود. مصرف غلات ، حتی غلات کامل مجاز نیستند. بنابراین باید از خودرن نان و برنج و ماکارونی پرهیز کنید. مصرف غذاهایی که فرآوری شده و یا قند به آنها اضافه کرده اند مانند چیپس سیب زمینی، غذاهای بسیار فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین شده با قند و غیره ممنوع است.

بشقاب رژیم وحشی

محصولات لبنی و رژیم وحشی

مصرف لبنیات به میزان متوسط (حدود دو وعده در روز) مجاز هستند. جیمز همچنین محصولات لبنی تخمیر شده (مانند ماست و کفیر) و جایگزین های لبنی از جمله شیر بادام ، شیر نارگیل و شیر بادام هندی را توصیه می کند.


برای مطالعه بیشتر: درباره زخم معده بخوانید


برخی فواید و برتری های این رژیم

گذشته از ترویج بالقوه کاهش وزن، رژیم غذایی وحشی نیز می تواند مزایای دیگری را ارائه دهد.

شما را از شمارش کالری بی نیاز می کند

بسیاری از رژیم های غذایی بر محدودیت کالری در غذاهای با کیفیت بالا و مغذی تأکید دارند. رژیم های غذایی که روی محدودیت کالری تمرکز می کنند، اغلب منجر به کاهش وزن یویو می شوند. یعنی دوره های تکرار کاهش وزن و به دنبال آن افزایش وزن. زیرا حفظ آن ها در طولانی مدت سخت است.

فواید رژیم وحشی

رژیم های غذایی یویو نه تنها با بازیابی وزن همراه است بلکه باعث افزایش التهاب در بدن می شود. بعلاوه، تمرکز روی کیفیت بیش از کالری، شما را ترغیب می کند بدون توجه به کالری، با همه غذاها رابطه سالم برقرار کنید. با محدود کردن غذاهای کم کالری، فرآوری شده و مصرف مواد مغذی پر چرب، پر کردن مواد غذایی، پیروان رژیم غذایی وحشی می توانند بدون نگرانی در مورد پیگیری کالری، موفقیت را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  کاهش فشار خون با رژیم دش

به خوردن غذاهای کامل تشویقتان می نماید


رژیم غذایی وحشی بر اهمیت مصرف غذاهای کامل و مغذی تأکید دارد. مصرف غذاهای کامل مانند سبزیجات، چربی های سالم، مرغ، تخم مرغ، ماهی و میوه برای سلامتی شما ضروری است. این مواد غذایی حاوی مواد مغذی لازم برای رشد بدن هستند، از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها. مهم نیست که اولویت رژیم غذایی شما باشد، یک برنامه غذایی سالم همیشه باید مبتنی بر غذاهای تازه و کامل باشد.

بی شک برای لاغری اثربخش خواهد بود

اگر رژیم وحشی را کاملاً دنبال کنید ، احتمالاً لاغر خواهید شد ، خصوصاً در ابتدای برنامه. اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی مد استفاده می کنید (رژیم غذایی که به شدت به گوشت ، غذاهای فرآوری شده ، کربوهیدرات های نشاسته ای و نوشیدنی های شیرین متکی است) ، تغییر سبک غذایی کم کربوهیدرات و در درجه اول گیاهان منجر به از دست دادن سریع وزن می شود. به مرور زمان متوجه تغییر سایز خود خواهید شد و حتی ممکن است هنگام قطع کربوهیدرات های فرآوری شده انرژی شما افزایش یابد.

عادت به غذاهای و مواد خوراکی با کیفیت را زیاد می کند

رژیم غذایی وحشی جنبه های مثبت زیادی دارد که ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که این برنامه را دنبال می کنند، از افزایش مصرف سبزیجات غنی از مواد مغذی و منابع پروتئین با کیفیت بالا بهره مند می شوند.

فواید رژیم وحشی

از آنجا که غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین شده با شکر و کربوهیدرات های ساده (مانند محصولات پخته شده و آب نبات) در این رژیم مجاز نیستند، برخی از افراد ممکن است در نتیجه کاهش مصرف قند، سلامتی خود را به رژیم غذایی وحشی بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید  سیر تا پیاز رژیم بنتینگ

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد: آنچه درباره ی دیابت لازم است بدانید


سخن پایانی

در این محتوا درباره رژیم وحشی و بایدها و نبایدهای آن خواندیم. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی وحشی سالم است اما از آن جایی که همه مواد غذایی در این رژیم غذایی وجود دارند، بهتر است علاوه بر پیروی از این رژیم، از یک برنامه ورزشی مناسب نیز پیروی کنید. بهتر است در پیروی از این رژیم از یک متخصص تغذیه راهنمایی بخواهید. امید است این مطلب ربایتان مفید بوده باشد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید